Ion Marin Almăjan: „Scrisoare către cel ce nu iubeşte România“

Am primit prin internet ,  din partea unui prieten, o „ Scrisoare către ţara mea” a regizorului Alexandru Tocilescu. Prietenul adăugase două cuvinte. „jenant… dar adevărat”, ceea ce mi-a stârnit curiozitatea să aflu ce-i scrie domnul Tocilescu ţării sale. Şi iată primele cuvinte adresate de regizor cuiva, nu ţării, după formulare:” Nu-mi iubesc ţara.” Mărturisirea  făcută dintru început  stabileşte exact termenii. D-l. Tocilescu nu-şi iubeşte ţara. E dreptul dumnealui să n-o iubească. Mai mult decât atât, ar fi de aşteptat ca să-şi caute o ţară mai convenabilă pe care chiar dacă n-o iubeşte să nu simtă nevoia să-i adreseze, ca în cazul României „ vorbe grele în fiecare oră, în fiecare dimineaţă când întârzii cât pot de mult la întâlnirea cu oamenii…” Pentru că d-l Tocilescu întârzie la întâlniri nu cred că este vinovată ţara. Poate e vinovat RATB, poate primarul general, poate timpul nefavorabil, poate greviştii, dar în nici un caz ţara. Domnul Tocilescu mai scrie: „ Am obosit de ţara asta. Am obosit de ţara în care cei care conduc mă cred prost şi-mi spun [omul de pe stradă]…Am obosit de ţara în care nimic nu este ceea ce pare…”  Situaţiile invocate de domnul Tocilescu  pentru justificarea oboselii sale în România sunt de la cele   minore la cele  majore, în mare parte reale, revoltătoare pentru starea de fapt a societăţii româneşti. >>>>

Publicat în noutăţi. Comentarii închise la Ion Marin Almăjan: „Scrisoare către cel ce nu iubeşte România“